در ششمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، گروه موسیقی «پرنیا» با اجرایی خوب برای مخاطبان جدی موسیقی ایرانی روی صحنه رفت.

به گزارش روابط‌عمومی سی‌و سومین جشنواره موسیقی فجر، هر چند قرار بود علی جهاندار خوانندگی این گروه را بر عهده داشته باشد، اما به علت کسالت در این اجرا حاضر نشد و اعضای گروه قطعات را بصورت گروهی برای حاضران در سالن خواندند.

حسین پرنیا (سرپرست گروه و نوازنده) همراه با صائب کاکاوند (نوازنده تار)، میلاد مرادی (نوازنده کمانچه)، شهرام صارمی (نوازنده کمانچه)، ساسان بازگیر (نوازنده عود و تار)، رامین ملکی (نوانده دف) و پژمان پرنیا (نوازنده تنبک) در این کنسرت به اجرای موسیقی پرداختند.

این کنسرت با تکنوازی کمانچه آغاز شد و قطعه‌ای لری نیز در این بخش به یاد حادثه‌دیدگان کشتی سانچی نواخته شد. پرنیا درباره این قطعه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در استان لرستان این قطعه را به هنگام درد و اندوه می‌نوازند و هر گاه مردم عزیزی را از دست بدهند، این قطعه مرهم دردشان خواهد بود.

سپس تکنوازی تار و تنبک در دستگاه نوا شروع شد و در ادامه همه نوازندگان به صحنه آمدند. پرنیا در این بخش اجرا هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت : امشب تار جای خواننده نشسته است؛ متاسفانه خواننده دچار کسالت شد و ما هم نخاستیم به احترام مخاطبانمان این اجرا را کنسل کنیم. بنابراین با انجام تغییراتی در ترکیب گروه روی صحنه آمدیم و تصانیف را هم بصورت گروهی برایتان اجرا می‌کنیم.

او همچنین از حضور مخاطبان جدی موسیقی ایرانی در این اجرا اظهار خرسندی کرده و گفت: خوشحالم که امشب مخاطبین جدی اینجا هستند. سپس قطعات «بی سر و سامان»، «اندک اندک»، «با من بی کس تنها شده» و «ساکن جان» اجرا شدند و همه هنرمندان روی صحنه گروه خوانی جذابی را در این اجرا رقم زدند.

در ادامه اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، روز سه شنبه گروه موسیقی «وحید اسدالهی» به اجرای موسیقی می‌پردازد.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی‌ماه در 6 سالن شهر تهران برگزار می‌شود.