در چهارمین شب از اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، گروه «سورنای» به سرپرستی احسان‌عبدی‌پور سرنانواز شناخته‌شده لرستانی در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار شد.

این کنسرت در حضور مهمانان ویژه‌ای از جمله سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید محمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت ارشاد، فرزاد طالبی رئیس دفتر موسیقی و علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد رودکی روی صحنه رفت.

گروه موسیقی «سورنای» برای اجرا در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، رپرتواری شامل قطعات شاد و محزون موسیقی غنی لری را انتخاب کرده بود که عمدتاً از آثار خاطره‌انگیز سال‌های دورتر موسیقی لری بودند.

کنسرت شب گذشته با اجرای قطعه معروف “سوزه سوزه” آغاز شد و در ادامه آثاری نظیر “سیت بیارم”، “کوش طلا”، “آواز علیدوستی”، “بزارن بینابینا هه لاو”، “هه گله”، “کوچکله”،” “هه وله”، “آوازهای ساریخانی و دنگ‌دال” اجرا شد.

در نهایت اجرای “سورنای” با اثری دو نوازی سرنا و کمانچه با هنرنمایی احسان‌ عبدی‌پور و محمدرحیم باجلاوند به پایان رسید تا این قطعه بی‌کلام حسن ختامی بر اجرای زیبای “سورنای” در جشنواره موسیقی فجر باشد.

محمدرحیم باجلاوند (کمانچه و خواننده)، احسان عبدی‌پور (سرپرست و نوازنده سرنا)، محمد قربانی (تار)، بابک پیمانی (تنبک و سازهای کوبه‌ای) و داوود رضایی (کمانچه) اعضای گروه سورنای را در اجرای این کنسرت تشکیل می‌دادند.