گروه «کماکان» حسن ختام اجراها در قالب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی بود.

به گزارش روابط‌عمومی سی‌و سومین جشنواره موسیقی فجر، خیلی‌ها بیشتر از اینکه مهدی ساکی را از نقش آفرینی در فیلم «ارتفاع پست» ابراهیم حاتمی‌کیا بشناسند، از حضور ویژه‌اش در کنسرت گروه «پالت» چند سال پیش به یاد دارند. با آن لهجه غلیظ و تند جنوبی و نوع خاص دکلمه‌ها و قصه‌گویی‌هایش. لحن خواندن ویژه و پر حرارتش و از همه مهم‌تر احساسی که در صدایش وجود دارد.

همان اتفاق کافی بود که این هنرمند خیلی زود استقلالش را اعلام کند و گروه تماما جنوبی «کماکان» را تشکیل دهد. دیگر خبری از کنسرت‌های خسته‌کننده نیست و این گروه با نوع خاص موسیقی تلفیقی‌اش که رگه‌هایی از موسیقی محلی جنوبی و ایرانی را در هم آمیخته دارد، دوستداران زیادی را در سراسر کشور به خود جذب کرده است.

این گروه قطعاتی از آلبوم تازه و همچنین چند قطعه از اولین آلبوم را با تنظیم‌های جدید، در بخش تلفیقی در برج آزادی روی صحنه برد. کنسرتی که کاملا برنامه ‌یزی شده و با کنداکتوری مرتب چیده شده بود و برای لحظه لحظه آن برنامه‌ریزی صورت گرفته بود.

ای خداوند، قصد، گو به ساقی، و تبوگا، زنبور، شب، پایان، ارد و ای عشق نیز قطعات اجرایی این کنسرت بودند.

مهدی ساکی، سردار سرمست، ابراهیم علوی و مهرداد علیزاده اعضای گروه را تشکیل می دادند.

کماکان پیش از انتشار آلبوم خود، اجراهای متعددی را در تهران برگزار کرد که از این میان می‌توان به کنسرت برج آزادی و هفته تلفیقی موسیقی تهران اشاره کرد. نخستین آلبوم این پروژه با عنوان «کماکان» به سرپرستی و تنظیم ماکان اشگواری در بهار سال 1394 رونمایی شد. گروه کماکان در جشنواره موسیقی فجر سال گذشته در بخش تلفیقی به اجرای قطعات جدید آلبوم دوم پرداخت که با استقبال مخاطبان همراه شد.