چهارمین شب از اجراهای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گروه موسیقی آزاد در تالار رودکی میزبان علاقه مندان بود .

به گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، در ابتدای اجرا، سرپرست گروه به میهمانان خوش‌آمد گفت و در مورد موسیقی عاشیقلار صحبت کرد و گفت: عاشیق کسی است که راه می‌رود و با نوایی پُرشور می‌نوازد، سپس موسیقی عاشقانه و رمانتیک خود را به حاضرین تقدیم کرد.

گروه موسیقی آزار از کشور ارمنستان و در بخش بین‌الملل در جشنواره موسیقی فجر حضور داشت و در سانس دوم در تالار رودکی روی صحنه آمد.

گروه آزار توسط امانوئل هونیسیان و آرتم خاچاطور (آرتیوم خاچاطریان) تأسیس شد. هدف اصلی این گروه ارائه‌ی موسیقی سنتی ارمنی اصلاح‌شده اما به شیوه‌ی سنتی به تمام جهان بود. گروه آزاد به خاطر داشتن سهم فراوان در حفظ و گسترش موسیقی فولکورلیک ارمنی در سراسر جهان، جوایز متعددی را از جوامع ملی و بین‌المللی ارمنی دریافت کردند و بهترین نوازندگان ارمنی در این گروه حضور دارند.

در این کنسرت قطعاتی از موسیقی سنتی و فولکلوریک ارمنی شامل ashughs از قرن 18 موسیقی فولکلوریک ارمنی، قطعاتی از آهنگسازان مطرح ارمنی، و همچنین قطعاتی از امانوئل هونیسیان و آرتم خاچاطور اجرا شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

هنرمندان حاضر در این کنسرت عبارت بودند از: امانوئل هونیسیان (دودوک)، آرتیوم خاچاطریان (تار)، واردان باقداسیان (کمانچه)، آرام نیکقوسیان (دهل) و کارین هونیسیان (قانون) بودند.

گفتنی است حمیدرضا نوربخش، مدیر جشنواره موسیقی فجر، در کنار دیگر علاقمندان به تماشای این اجرا نشسته بود.