علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر پیام داد.

به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، علی مرادخانی در این پیام آورده است: آغازین سالهای فعالیت جشنواره موسیقی فجر که به نام «جشنواره سراسری سرود و آهنگهای انقلابی» خوانده می‌شد نهالی نوپا بود که با تمامی حساسیتها و اختلاف سلیقه‌هایی که درباره شیوه برگزاری جشنواره وجود داشت فعالیت خود را با حضور موسیقی دانان و هنرمندانی از سراسر ایران به ویژه در حوزه موسیقی نواحی، ادامه داد و البته کار در چنین فضایی به طور طبیعی با مشکلات و موانعی بسیاری همراه بود .

اولین اقدامی که در آن زمان برای بهبود وضعیت انجام شد، تاسیس شوراهای تخصصی و تعامل شایسته با کارشناسانی که از جامعه هنری در مرکز موسیقی فعالیت می‌کردند. این رویکرد در مواردی دیگر مانند نحوه برگزاری «جشنواره سراسری سرود و آهنگهای انقلابی » نیز اتفاق افتاده و از دوره پنجم، این جشنواره به «جشنواره موسیقی فجر» تغییر عنوان داد تا در آینده گستره گسترده‌ترین از گونه‌های موسیقی بومی ، ایرانی و موسیقی کلاسیک را در برگیرد.

بعدها حاصل کار برای خود اهالی موسیقی نیز مطلوب تر و دلپذیرتر شد؛ کنار هم قرار گرفتن گروههایی از موسیقی سنتی ایران ، موسیقی نواحی ، موسیقی کلاسیک و نیز بخش «موسیقی جوان» فضایی رقابتی و پویا را برای حرکت رو به جلو فعالان عرصه موسیقی بوجود آورد.

اکنون پس از گذشت سال‌های متمادی از اولین جشنواره موسیقی فجر و فراز و فرودهای بسیار فرایند رو به تعالی آن، آینده امید بخشی فراروی جامعه هنری ایران اسلامی است.

در سی امین دوره از جشنواره بین المللی موسیقی فجر شاهد جریان هنری ارزشمندی هستیم که نه تنها درمیان جامعه موسیقی ایران به ویژه نسل هنرجویان جوان کشور ، بلکه در عرصه بین المللی نیز فستیوالی شناخته شده و معتبر محسوب می شود و هر ساله هنرمندانی از سایر کشورها، با افتخار به ایران عزیمت و در جشنواره فجر میهمان مخاطبان ایرانی می باشند. بر اساس این پیشینه و حضور پرنشاط و امید بخش هنرمندان ارجمند کشورمان در عرصه فعالیتهای هنری ، امیدوارم جشنواره سی ام با شکوه بیشتر و کیفیت بهتر برگزار شود و محصولی پربارتر برای مردم شریف و هنردوست کشور به ارمغان آورد.

علی مرادخانی

معاون امور هنری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی