پریچهر خواجه و فرهاد صفری در سومین شب جشنواره فجر به اجرای موسیقی پرداخته و در دونوازی یک و نیم ساعتشان توانستند با خلاقیت و مهارت، شب خوبی را رقم بزنند.

اجرای دونوازی قانون و تنبک پریچهر خواجه و فرهاد صفری از ساعت 18:30 در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.

این دو نوازنده در سالن خلیج فارس به اجرای موسیقی پرداختند، خواجه نوازنده قانون و سرپرست گروه، بخشی از ساخته‌های خود را برای این اجرا آماده کرده بود که با همراهی صفری بهعنوان نوازنده تنبک اجرا شد.

خواجه در ابتدا قطعه «طلوع» در دستگاه ماهور را نواخت و سپس در همین دستگاه موسیقی قطعه «رقصان» را اجرا و در ادامه با مد گردی به دستگاه نوا قطعه شورآفرین را اجرا کرد. در این قسمت از برنامه فرهاد صفری او را با ساز طبلا همراهی کرد که برای اجرای این قطعه بسیار مناسب بود.

صفری در طول اجرای این قطعه جملات مناسبی را در جواب ساز قانون انتخاب کرد. اجرای قطعه نجوا و پایکوبی در انتهای برنامه در مایه اصفهان پایان بخش این برنامه بود.

این دو نوازنده همچنین قطعه‌هایی را در دستگاه‌های ماهور، نوا، دشتی و راست پنجگاه نیز اجرا کردند. خلاقیت در آهنگسازی و اجرای این دو هنرمند اجرا را لذتبخش کرده بود، تا جایی که حاضران از این دو نوازی یک و نیم ساعته خسته نشده و نهایت لذت را بردند.

در انتهای برنامه حاضرین در سالن با اهدای گل از این دونوازنده خلاق و خوش آتیه تقدیر کردند و خواجه هم فضای جشنواره و اجرا در آن را فرصتی هیجان انگیز برای نوازندگان دانست. او همچنین تاکید کرد: همین که این شب‌ها گروه‌های مختلف موسیقی هر کدام در سبک خودشان روی صحنه می‌روند و موسیقی را که به آن باور دارند، اجرا می‌کنند، فضای جذابی ایجاد می‌شود.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه بطور همزمان در 7 سالن تهران اجرا میشود.