همزمان با اولین روز جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران، ارکستر نوجوانان رودکی و گروه گلبانگ موسیقی کلاسیک و سنتی اجرا کردند.

در دومین سانس از نخستین شب جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران، دو اجرا روی صحنه رفت؛ نخست اجرای ارکستر نوجوانان رودکی به سرپرستی قادر رودکیان و تنظیم حسین خاوری و سپس گروه «گلبانک» به سرپرستی بهناز ذاکری.

ارکستر نوجوانان رودکی در اجرای خود قطعاتی از حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان، انوشیروان روحانی، روح الله خالقی، کامبیز مژدهی و قادر رودکیان را برای علاقمندان به موسیقی کلاسیک ایرانی اجرا کرد.

نوازندگان تبریزی ارکستر نوجوانان رودکی که عموما میانگین سنی آنها بین هفت تا هجده سال بود توانستند قطعاتی از بزرگان موسیقی ایران را به درستی بنوازند و از پس اجرای آنها که اغلب هم قطعاتی دشوار بودند، به‌خوبی برآمدند.

اجرای قطعه «شورانگیز» که یکی از قطعات ماندگار و شناخته شده استاد حسین علیزاده است و پیش از این توسط او و ارشد طهماسبی اجرا شده، یکی از اتفاقات جالب این اجرا بود. سجاد باهر، حسین خاوری و هادی ارجمند این قطعه را اجرا کرده و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

نوازندگان اجرای این برنامه که تعدادشان نزدیک به بیست نفر بود، همچنین توانستند قطعه «چنگ رودکی» را در مایه اصفهان با هماهنگی بسیار خوبی اجرا کنند.

همچنین خوانندگی پارسا خائف در ارکستر رودکی از دیگر اتفاقات مهم این اجرا بود. او با وجود سن کم قطعات را بخوبی اجرا ‌کرد. همچنین آوار خوانی کامیار رودکیان که بسیار شبیه به استاد محمد نوری بود، در این برنامه اتفاق خوبی محسوب میشد.

با پایان یافتن اجرای این ارکستر، گروه «گلبانگ» به سرپرستی بهناز ذاکری با آواز علیرضا وکیلیمنش آغاز شد. این گروه در این بخش قطعاتی از فرامرز پایور، علینقلی وزیری و بهناز ذاکری را اجرا کردند.

تصنیف هجران، قطعه نغمه دشتی، تصنیف بسته دام و تصنیف یار آشنا عنوان قطعاتی بود که توسط نوازندگان گروه گلبانگ اجرا شد. تار، سنتور، تنبک، کمانچه، دف و نی در این اجرا خواننده را همراهی کردند.

همچنین این گروه در میان قطعات خود ساز و آوازهایی را نیز اجرا کرد که مورد توجه حاضرین در سالن قرار گرفت.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه بطور همزمان در هفت سالن تهران برگزار می‌شود.