گروه موسیقی «رستاک» به سرپرستی سیامک سپهری در این دوره از جشنواره قطعاتی را از آلبوم های «همه اقوام من»، «رنگواره های کهن» و «سرنای نوروز» را اجرا می کند.

به گزارش ستاد خبری ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی رستاک یکی از گروه های پرطرفدار موسیقی است که در این دوره از جشنواره روی صحنه می رود.

سپهر سعادتی مدیر رسانه ای گروه موسیقی رستاک در این باره گفت: این چهارمین بار است که در بخش جنبی جشنواره حضور داریم.

او درباره دلایل حضورشان در جشنواره توضیح داد: حضور در جشنواره‌ای که برخی بزرگان موسیقی از ایران و کشورهای دیگر در آن حضور دارند همواره می‌تواند جذاب و چالش برانگیز باشد. ضمن اینکه دعوت از رستاک توسط استاد گرانقدر آقای دکتر ریاحی همواره افتخاری بوده که ما را به شرکت در این جشنواره ترغیب کرده است.

مدیر رسانه ای گروه موسیقی رستاک درباره استقبال مردم از موسیقی این گروه در جشنواره اظهار کرد: با توجه به ژانر کاری رستاک که بر اساس موسیقی محلی است می‌توانیم بگوییم که ما همواره در اجراهای‌مان بازخورد خوبی از حضور مخاطبین داشته‌ایم و از این بابت همواره سپاسگزار مخاطبانمان بوده‌ایم.

او ادامه داد: از آنجایی که هر جشنواره‌ای محل تلاقی ایده‌ها، ژانرها و تفکرات گوناگون است این نوع نگاه و استفاده از المانهای گویشی و زبانی می‌تواند فرصت بیشتری برای نمود پیدا کند. ما همواره سعی کرده‌ایم از این امکان برای آشنایی بیشتر مخاطبان با این تنوع فرهنگی و گویشی در کشورمان بهره بجوییم.

به گفته سعادتی، رستاک امسال در جشنواره ترکیبی از آلبوم‌های “همه اقوام من” ، “رنگواره های کهن” و “سرنای نوروز ” را اجرا خواهد کرد. این گروه قطعاتی را با گویش های مناطق مختلف کشورمان از جمله گیلکی، کردی، لری، آذری و … را روی صحنه خواهد برد.

در اجرای گروه رستاک در جشنواره موسیقی فجر، فرزاد مرادی، بهزاد مرادی، اکبر اسمعیلی پور، سارا نادری، یاور احمدی فر، نگار اعزازی، محمد مظهری، یاسر نوازنده گرجی، صبا جمالی، سپهر سعادتی، امید مصطفوی، مائده دوستی، بیتا قاسمی و فرزاد خورشید سوار سیامک سپهری سرپرست گروه را همراهی می کنند. همچنین در این اجرا چند تن از اساتید موسیقی نواحی ایران نیز رستاک را همراهی خواهند کرد.

رستاک از سال 76 در قالب یک گروه موسیقی تجربی و کارگاهی و با محوریت موسیقی نواحی ایران فعالیت خود را آغاز کرد. تلاش ما همواره دست یافتن به زبانی امروزی‌تر در جهت ارائه ایده‌هایی از موسیقی محلی بوده است که قابلیت برقراری ارتباط با طیف وسیع‌تری از مخاطبان را در دنیای امروز داشته باشد.

گروه موسیقی رستاک 26 بهمن ساعت 18:15 دقیقه در تالار وحدت روی صحنه می رود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.