به گزارش روابط عمومی ‌سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، مستندهای«برف» و « بنبست» » در سانس 16:30 و «ساز و مهر» در سانس 18:30 اکران خواهد شد.

«برف» ساخته مهران زینت بخش است که در 61 دقیقه ساخته شده است. این فیلم درباره آغازگر فصل نوین ترانه معترض در ایران «فرهاد مهراد» خواننده به نام و آهنگساز و شیفتگی و روایت راوی نسبت به فرهاد و گفتگو با صاحب نظران و خانواده فرهاد است.

« بن بست» را مصطفی شیری کارگردانی کرده است. بن بست به زندگی و آثار «بابک بیات» آهنگساز سینمای ایران و سازنده برخی از ملودی های ماندگار عرصه موسیقی ترانه از دهه پنجاه شمسی به این سو می‌پردازد و شخصیت هنری وی را از زبان هنرمندانی چون احمدرضا احمدی، هروز افخمی‌، سیروس الوند، اهورا ایمان، بهرام بیضایی، محمد سریر، فریدون شهبازیان، ناصر فرهودی و مسعود کیمیایی بیان می‌کند.

«ساز و مهر» به کارگردانی محسن نظری و مرجان قنبری مهر در روز چهارم جشنواره در ساعت 18:30 اکران خواهد شد. این فیلم سال 96 ساخته شده و مدت زمان آن 70 دقیقه است. در خلاصه داستان این مستند آمده:« ابراهیم قنبری مهر آخرین بازمانده مکتب صبا و استاد سازنده ی سازهای ایرانی و خارجی زندگی خود را روبروی دوربین روایت میکند.»

لازم به ذکر است علاقمندان می‌توانند برای تماشای فیلم‌های مستند از ۲۴ بهمن تا ۳۰ بهمن به خانه سینما در خیابان انقلاب ، خیابان بهار، نرسیده به سمیه، خیابان سمنان.، پلاک ٢٩، سالن سیف الله داد مراجعه کنند.تماشای فیلمهای مستند همچنین برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.