اولین شب جشنواره در تالار رودکی، ارکستر سمفونیک رسانه هنر، با علاقه مندان موسیقی کلاسیک دیدار کرد.

این اجرا که به رهبری امیر پدرام طاهریاندر تالار رودکی به روی صحنه رفت در دوبخش ارائه شد. در بخش اول که کنسروتو برای فلوت و ارکستر اثر «فیلیپ امانوئل باخ»با همراهی سولیست فلوت مونا طاهریان و قطعه‌ای از موسیقی فیلم «فهرست شیندلر» به آهنگسازی «جان ویلیامز» با همراهی سولیست ویولن مریم بدنی را در برمی‌گرفت، مخاطبان از اجرای ارکستر به ویژه از نوازندگی سولیست‌های فلوت و ویولن به وجد آمدند و با پایان بخش اول ارکستر را به شکل ممتد تشویق کردند. بعد از خروج سولیست فلوت بر تعداد نوازندگان ارکستر افزوده شد و آنها شروع به کوک سازهایشان کردند تا برای پارت بعدی سازهایشان آماده باشد. بعد از پایان آنتراکت بخش دوم برنامه ارکستر سمفونیک رسانه هنر در اولین شب جشنواره سی و چهارم فجر که شامل اجرایسمفونی شماره ۵ فرانتس شوبرت و «دانوب آبی» اثر یوهات اشتراوسبود، ارائه شد.

امیر پدرام طاهریان در گفتگو با روابط عمومی جشنواره گفت:«هرچند بروز نقاط ضعف حداقل جزئی در اجراهای زنده اجتناب ناپذیر است اما ترحیج ما این است که مخاطبان درباره این بخش صحبت کنند. با این توضیح هماهنگی ارکستر به ویژه سولیست¬های ارکستر سمفونیک رسانه هنر و ارائه چند قطعه کاملا دقیقاز ویژگی های اجرای ما در تالار رودکی بود.»

حضور تعدادی از هنرمندان موسیقی کلاسیک نظیر فیروزه نوایی و سعید تقدسی و ابراز رضایت آن¬ها از اجرای ارکستر رسانه هنر از نکات جالب کنسرت بود.

طاهریان در ادامه گفت:« ارکستر سمفونیک رسانه هنر، ترکیبی از نوازندگان حرفه‌ای و جوان است. جوان‌ترها خیلی خوب توانستند خودشان را با باتجربه ها همراه و آداپته کنند و نوازندگان با تجربه هم به جوانان ارکستر برای پیشرفت کمک کردند.»