نماینده مردم کرد کوی، بندر گز و ترکمن در مجلس شورای اسلامی‌که برای تماشای اجرای گروه چاغا بخشی(ترکمن) در بخش اقوام به جشنواره موسیقی فجر آمده بود گفت:« به عنوان کسی که به موسیقی روز دنیا آشنایی دارم و شنونده هستم، به همان میزان به موسیقی سنتی عشق می‌ورزم و فکر می‌کنم منافاتی بین این دو نوع موسیقی وجود ندارد. همان لذتی که از موسیقی مدرن می‌برم از موسیقی سنتی هم می‌برم. اما مسئله این است که باید فرصت حضور را به این نوع از موسیقی داد.»

رامین نورقلی پور در گفت و گو با ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، بیان کرد: «به طور کلی موسیقی در کشور ما مهجور مانده است. به عقیده من مشکل از مردم نیست و آنها به موسیقی علاقمند هستند. امروز، قبل از آنکه به جشنواره موسیقی فجر بیایم، فرصتی پیش آمد که از نمایشگاه گردشگری دیدن کنم. گروههای موسیقی و رقص اقوام مختلف در این رویداد در حال اجرا بودند و مردم استقبال خوبی از آن داشتند.»

او با بیان اینکه نیاز است مسولان مقداری شادی را به جامعه تزریق کنند، اضافه کرد:«یکی از کارکردهای موسیقی تزریق شادی به مردم است. این کارکرد چه به صورت سنتی و چه به صورت مدرن مورد نیاز است. احساس من این است که مسوولان و حتی خود من در این زمینه کم کاری کردیم و به این موضوع اعتراف می‌کنم. اینکه نیاز به کار بیشتری داریم بحثی نیست و چگونه به آن مرحله رسیدن مهم است.»

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی‌ادامه داد:« احساس می‌کنم به خاطر محدودیتها و نوع نگاه ها است که مردم تا کنون اقبال کمتری به این بخش داشته اند در غیر این صورت اگر ما هم فضا را بازتر کنیم و قید و بندها را از بین ببریم فکر می‌کنم هیچ مانعی برای اقبال عمومی‌مردم وجود ندارد. »

نورقلی پور درباره تعاملش با هنرمندان موسیقی اقوام بیان کرد:«رابطه خوبی بین من و این هنرمندان وجود دارد و آنها را می‌شناسم. از کودکی هم سعی می‌کردم در محافل و جشنواره هایی که این هنرمندان حضور دارند، شرکت کنم و این موسیقی را درک کنم. من دوستان و بستگانی دارم که در این زمینه فعالیت می‌کنند و این ارتباط از گذشته وجود داشته و نقش بسیار پر رنگی در فرهنگ هر ملتی دارد. در واقع موسیقی بیانگر روح هر فرهنگی است. هر کدام از موسیقیهای اقوام برای خودشان زیبایی خاص خودش را دارد.»