مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در مورد مکانیزم جمع‌آوری آثار برای جایزه‌ی باربد گفت: ما تمام آثاری که در بازه‌ی زمانی مهر 94 تا مهر 95 منتشر شده‌اند را در همه‌ی سبک‌های موسیقایی مورد بررسی قرار می‌دهیم.
به گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر،مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در مورد مهلت ارسال آثار در ادامه گفت: علاقمندان برای شرکت در بخش جایزه‌ی باربد تا اواسط آذر ماه فرصت دارند آثار خود را به انجمن موسیقی ایران ارسال کنند.

نوربخش در مورد حوزه‌ی داوری جایزه‌ی باربد اظهار داشت: ما همانند سال گذشته تعدادی از افراد شاخص هر حوزه را برای داوری دعوت می‌کنیم، منتها پارسال داوری ضعف‌هایی داشت که سعی کردیم با گفتگو با کارشناسان و کسانی که نقدی به داوری داشتند نواقص را اصلاح کنیم و تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا داوری بدون نقص روال خود را طی کند.

مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در مورد تمهیداتی که برای هنرمندان ناشناخته در این حوزه اندیشیده شده تا بیشتر دیده شوند گفت: هدف اولیه‌ی ما این بود که جایزه‌ی باربد جایگاه و اهمیت خود را پیدا کند، به این دلیل که خلاء آن محسوس بود. ما جایزه‌ای در این زمینه نداشتیم که با اهمیت باشد و بتواند فعالیت‌های موسیقی را تحت تأثیر قرار دهد. هدف اولیه‌ی ما این است این جایزه بتواند هرچه بیشتر جذاب و با اهمیت شود.

وی افزود: ما در همه‌ی بخش‌ها نمی‌توانستیم جایزه بدهیم، به تعدادی از بخش‌ها مانند نوازندگی، آهنگسازی، خوانندگی و تنظیم جایزه دادیم. اما امسال این بخش‌ها بیشتر خواهند شد و هرچه پیش می‌رود گسترده‌تر هم می‌شود؛ مثلاً یک بخشی باید باشد مثل آلبوم «اولی‌ها» برای کسانی که برای اولین‌بار اثری را تولید می‌کنند و برای آنها هم با یک نگاه حمایتیِ ویژه جایزه‌ای درنظر گرفته شود تا هم آنها را معرفی کند و هم زمینه‌ساز تولید آثار بعدی‌شان باشد.

نوربخش در انتها تصریح کرد: ما هدفی غیر از با اهمیت‌شدن جشنواره‌ی فجر نداریم، چرا که تنها جشنواره‌ی رسمی کشور است و باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود. به نظرم آن هدف‌گزاری و ریل‌گذاری که از سال پیش آغاز شده جشنواره را به همین سمت پیش می‌برد و با توجه به هدفی که هست و فکر می‌کنم جامعه‌ی موسیقی ما هم همین هدف را دارد، فارغ از سلیقه‌ها، جشنواره را به عنوان یک رخداد مهم موسیقایی کمک و حمایت کند. اگر نظری داریم منتقل کنیم، نقد دلسوزانه‌ای هست انجام دهیم و جشنواره را با کمک همه‌ی اهالی موسیقی و دلسوزان به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.