گروه موسیقی گیل و آمارد به سرپرستی ناصر وحدتی با اجرای قطعاتی از موسیقی محلی در بخش جنبی جشنواره حضور دارد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر، گروه گیل و آمارد قطعاتی چون بهاره کنده واش، ای یاره یاره، کنس کله، خان باجی و کفتری کفتری را در جشنواره اجرا می‌کند.

وحدتی درباره حضور در جشنواره و اجرای موسیقی محلی کشورمان گفت: موسیقی محلی ریشه موسیقی ملی و کلاسیک ایرانی است و حضور آن در جشنواره موسیقی فجر می‌تواند بسیار ارزشمند باشد چرا که باعث آشنایی مردم با موسیقی محلی می‌شود.

این هنرمند تاکید کرد: البته اگر روزی مردم برای موسیقی محلی بلیت بخرند و هزینه کنند می‌توان گفت که این موسیقی جان گرفته است و نمی‌میرد.

وی ادامه داد: قصد داشتیم در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر شرکت کنیم اما این بخش به جوانان اختصاص دارد. با این حال حضور گروه‌های موسیقی محلی در جشنواره موسیقی را باید به فال نیک گرفت و آن را راهی برای تبلیغات مفید تلقی کرد چون گروه‌ها می‌توانند به راحتی برای اجرای آثار خود، سالن در اختیار داشته باشند.

این خواننده گیلانی با تاکید بر این موضوع که به صرف جشنواره‌ها نمی‌توان از موسیقی محلی حمایت کرد، گفت: وقتی مردم برای موسیقی محلی که میراث معنوی اقوام این سرزمین است و ریشه موسیقی ملی و کلاسیک ایرانی است پول خرج می‌کنند می‌توان گفت که دیگر نباید نگران نابود شدن موسیقی فولکلور بود.

وحدتی افزود: اگر راه برای اجرای صحنه‌ای هنرمندان نواحی ایران فراهم شود هم موسیقی محلی شنیده می‌شود و جوانان به آموختن آن ترغیب می‌شوند و هم هنرمندان این عرصه نگران معاش نخواهند بود.

این هنرمند با اشاره به اینکه بسیاری از اساتید موسیقی محلی به کارهای دیگری غیر از موسیقی مشغول هستند،گفت: اگر گروه‌ها و اساتید موسیقی محلی در شهرستان‌ها معرفی شوند و مورد حمایت قرار بگیرند، امکان برگزاری کنسرت خواهند داشت و به این ترتیب ملودی‌های ناب و اصیل را به گوش مخاطبان خواهند رساند و به موسیقی محلی جان تازه‌ای خواهند بخشید.

وی در پایان گفت : فرهنگ یک کشور به اصالت‌های آن است؛ بنابراین موسیقی محلی باید در کنار انواع موسیقی فرصت بروز داشته باشد.

گروه گیل و آمارد روز دوشنبه 28 بهمن ساعت 18:30 در سالن اریکه ایرانیان به صحنه می‌رود. در این کنسرت آرش عشقی، رامبد حسینی و بنیامین چاره جو به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای و هم‌خوان حضور دارند و رویا نوری ضیابری، زهرا حقیقی و فاطمه یوسفی به عنوان هم‌خوان گروه را یاری می‌دهند.

ناصر وحدتی علاوه بر سرپرستی گروه، تنظیم قطعات و خوانندگی را نیز برعهده دارد.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.