آخرین اجرای سی و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، رسیتال پیانوی خانم «آکی کورودا» از کشور ژاپن بود که روی صحنه رفت.

به گزارش روابط‌عمومی سی‌و سومین جشنواره موسیقی فجر، این نوازنده چیره‌دست پیانو در اجرای خود قطعاتی از یوهان سباستین باخ، یوجی تاکاهاشی، کلود دبوسی و هنری کاول را اجرا کرد. شیوه اجرایی او روی صحنه بیشتر شبیه یک اجرایی پژوهشی بود، او در ابتدا اصل اثر هر آهنگساز را نواخته و سپس آن را با تنظیم یک تنظیم کننده ژاپنی نیز می نواخت و درباره تفاوت های دو قطعه با یکدیگر توضیح می داد. این توضیحات توسط مترجمی که روی صحنه حاضر به به مخاطبان ارائه می شد.

این هنرمند ژاپنی تحصیلات خود را در دانشگاه ملی هنرهای زیبای توکیو به اتمام رسانده و در ایتالیا، زیر نظر پروفسور “برونو متزنا”، به ارتقاء سطح دانش موسیقی خود مشغول است. او در اروپا و ژاپن، به عنوان یک نوازنده پیانوی کنسرت، بسیار فعال است. وی برنده جایزه نخست مسابقات موسیقی فرانسه (1993) و مسابقات موسیقی معاصر (نود و هفتمین دوره) است. در سال 1995 او جایزه مسابقات “شاویه مونسلواجه” در اسپانیا را دریافت کرد. به غیر از ریپرتوآرهای کلاسیک، کورودا با آهنگسازان معاصری همچون “لیگتی”، “زناکیس”، “دوناتونی”، “بولز”، “کامپو”، “موچیزوکی” و “تاکه‌میتسو” همکاری می‌کند. کورودا همچنین در زمینه موسیقی “پیاتزولا” تخصص دارد و در این زمینه 2 سی دی را توسط “جاپن ویکتور” منتشر کرده است. در سال 2004 نیز آلبوم “تارکوس و عکس های یک نمایشگاه” از “کیت امرسون” را با نت نویسی “مائوریتسیو پیساتی” منتشر کرد.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی‌ماه در 6 سالن شهر تهران برگزار شد و امشب در تالار وحدت با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.