پانزدهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 18 تا 30 بهمن ماه در تالارهایی چون وحدت، رودکی ، بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، سالن میراث فرهنگی، برج آزادی، فرهنگسرای بهمن ، موزه فرش و تالار فرهنگ برگزار شد.

این جشنواره با حضور 70 گروه در بخش های جوان، سنتی، نواحی، بانوان، ارکسترال، بین المللی و پژوهشی برپا شد.

در این دوره از جشنواره در طرحی نو از برگزار کنندگان، برای اولین بار در جهت ارتقاء سطح کیفی اینسرتهای آثار صوتی، بررسی و گزینش این آثار تجسمی در دستور کار قرار گرفت و اینسرت بیش از پانصد اثر صوتی در زمینه های مختلف از جمله موسیقی سنتی، کلاسیک، فیلم ، آموزشی ، پاپ و … مورد ارزیابی واقع شد اما در نهایت با رای اکثریت مطلق و با نظر متفق هیات داوران هیچ اثری شایستگی احراز مقام اول تا سوم را پیدا نکرد و تعداد بیش از 50 اثر فقط برای شرکت در نمایشگاه برگزیده شد.

در مراسم افتتاحیه علی تجویدی سخنرانی کرده و گفته است که تشکیل اکستر بزرگ ملی ایران، راه اندازی خانه موسیقی، برپایی جشنواره موسیقی جوان و اعزام هنرمندان به کشورهای مختلف از قدمهای موثری است که در طول سالهای اخیر در راه اعتلای فرهنگ موسیقی برداشته شده است.

در این دوره همچنین از مقام هنری این نوازنده ویلن تجلیل شد.یکی از نکات قابل توجه دوره پانزدهم طراحی تندیس جشنواره توسط علی آیینه ساز دبیر جشنواره است.

اجرای ویژه برنامه سال امام (ره) یکی دیگر از بخش های این دوره بود به طوری که گروههای موسیقی و تکنوازان نخبه شرکت کننده در جشنواره پانزدهم به مناسبت یکصدمین سال تولد امام خمینی (ره) برنامه ویژه اجرا کردند.

اجرای فریدون حافظی و سخنرانی رضوی سروستانی در کنار اجرای دیگر بزرگان موسیقی از نکات مثبت جشنواره پانزدهم بوده است.