بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی 2 تا 8 اسفندماه در سالن هایی چون رودکی، تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران، تئاتر شهر، تالار اندیشه، سوره، ایوان شمس، فرهنگسرای ارسباران، برج میلاد و پژوهشکده فرهنگ و هنر برگزار شد.

در این دوره 84 گروه در بخش جنبی و رقابتی به اجرای برنامه پرداختند .

در بخش رقابتی 12 گروه در شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی، 7 گروه در شاخه موسیقی کلاسیک غیرایرانی و 7 گروه در شاخه آواز جمعی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در بخش جنبی نیز به تفکیک 9 گروه در بخش بین الملل، 3 گروه در بخش بانوان، 3 گروه در بخش کودک ، 9 گروه در بخش پاپ و 34 گروه در بخش سنتی ، ارکسترال، کلاسیک و محلی در قالب گروه نوازی و تکنوازی به روی صحنه رفتند.

یکی از شاخصه های جشنواره بیست و ششم حضور بخشی با عنوان تکنوازی استادان موسیقی بود به طوری که هنرمندانی چون فرهنگ شریف، مجید ناظم پور، جواد بطحایی، هادی منتظری، بهرام ساعد، مسعود حبیبی، حسن ناهید، فربد یداللهی،دلبر حکیم آوا، علیرضا تفقدی، فرزین طهرانیان،مهرداد پاکباز، به اجرا پرداختند که البته فرهنگ شریف به خاطر بیماری نتوانست در جشنواره حضور یابد .

در این دوره کارگاههای آموزشی سازهای بادی توسط نوازندگان دو گروه خارجی «کویینتت سازهای بادی اسلواک» از اسلواکی و «تریوی رادیون» از هلند در حاشیه جشنواره برگزار شد.همچنین شهرداد روحانی رهبر بین المللی ایرانی نیز در جشنواره حضور داشت به طوری که با ارکستر سمفونیک تهران به مدت 2 شب در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

ارکستر موسیقی ملی ایران نیز در جشنواره بیست و ششم بعد از یک سال و اندی تعطیلی به رهبری بردیا کیارس اجرا رفت.

یکی از نکات بارز بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر طراحی پوستر آن بود چرا که برگزار کنندگان طی فراخوانی از همه گرافیستها و هنرمندان برای طراحی پوستر این دوره دعوت به عمل آورد که بعد از بازبینی یک پوستر برای جشنواره انتخاب و به اثر برگزیده 4 سکه بهار آزادی اهدا شد.

جشنواره بیست و ششم همانند بسیاری دوره های برگزاری خود به صورت همزمان در شهرهایی چون شیراز ، گرگان ، کرج، زنجان و بوشهر برگزار شد.