بیست و سومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 30 آذر تا 8 دی ماه به دبیری کامبیز روشن روان با حضور 86 گروه در سالن هایی چون رودکی، وحدت، فرهنگسرای هنر، فرهنگسرای نیاوران، اریکه ایرانیان، سینما تراس دهکده فرهنگسرای بهمن، سالن آوینی فرهنگسرای بهمن، تالار بزرگ کشور و خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در این دوره برای اولین بار بخش رقابتی به جشنواره موسیقی فجر اضافه شد و گروههای موسیقی در شاخه های مختلف در این بخش به رقابت با یکدیگر پرداختند به طوری که در شاخه موسیقی سنتی و تلفیقی 23 گروه، در شاخه موسیقی کلاسیک 6 گروه، در شاخه موسیقی پاپ 10 گروه در حضور هیات داوران به روی صحنه رفتند.

در بخش جنبی نیز 39 گروه در ژانرهایی چون بانوان، کودک، محلی،‌کلاسیک،سنتی و ارکسترال و در بخش بین الملل 8 گروه به اجرا پرداختند.

در جشنواره بیست و سوم بزرگانی چون هوشنگ کامکار ، جلال ذوالفنون، علیرضا مشایخی،ملیحه سعیدی، فرید عمران،مسعود شعاری،پری زنگنه و … در بخش اجرای کنسرت حضور داشتند.

در این دوره ارکستر سمفونیک تهران به رهبری هوشنگ کامکار و ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و خوانندگی رشید وطن دوست و سالار عقیلی به روی صحنه رفت.

شعار محوری این دوره جشنواره موسیقی فجر ، کشف استعدادهای جدید در گروه های موسیقی سراسر کشور و بویژه در شهرستان ها و حمایت از آنان برای رشد و حضور در عرصه های حرفه ای موسیقی بود.

در جشنواره بیست و سوم گروههای موسیقی بین الملل در حاشیه جشنواره مستر کلاسهایی نیز برگزار کردند.