در رسیتال فلوت و پیانو که با حضور نوازندگان ایرانی و اتریشی روی صحنه می‌رود، نخستین قطعه تولیدی برای کنکور هنر در کشورمان هم برای نخستین بار روی صحنه اجرا می‌شود. این قطعه از ساخته‌های محمد سعید شریفیان آهنگساز برجسته کشورمان است.

به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، رسیتال فلوت و پیانو با حضور نوازندگانی از ایران و اتریش در بخش بین‌المللی جشنواره روی صحنه می‌رود.

علی (آریا) باستانی نژاد فلوتیست برجسته ایرانی و مدرس دانشگاه که در این گروه به اجرای موسیقی می‌پردازد، درباره این اجرا گفت: رسیتال فلوت و پیانو توسط گروه ایران و اتریش روی صحنه می‌رود و چهارمین کنسرت ما در ایران محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: ما در این اجرا قطعات کلاسیک آهنگساز معاصر اتریشی یوهانس کوبالد که اختصاصی برای گروه ما ساخته است را اجرا می کنیم.

باستانی‌نژاد افزود: همچنین در این اجرا برای نخستین بار قطعه‌ای را که محمد سعید شریفیان آهنگساز معاصر کشورمان برای نخستین بار به عنوان قطعه کنکور دانشگاهی هنر ساخته‌اند را اجرا می‌کنیم. این قطعه اولین قطعه تولیدی کشورمان برای کنکور هنر بوده و امسال به پیشنهاد من توسط ایشان ساخته شد.

وی افزود: در آن زمان معاونت فرهنگی دانشگاه هنر را برعهده داشتم و از آقای شریفیان درخواست کردم، این قطعه را بسازند که خوشبختانه ایشان هم پذیرفتند.

به گفته باستانی‌نژاد در این اجرا یک کار از آهنگساز آذربایجانی امیراف روی صحنه می‌‌رود که درون مایه‌ای کاملا شرقی دارد.

این مدرس دانشگاه درباره تجربه اجرای موسیقی در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر اظهار کرد: ما سال گذشته هم در جشنواره روی صحنه رفتیم. استقبال بسیار خوبی از اجرای ما شد و بلیت‌ها بطور کامل بفروش رسید. برخورد مخاطبان و همچنین مسئولان جشنواره با ما بسیار خوب بود و بازخوردهای خوبی از آن اجرا داشتیم.

وی افزود: البته ما در ایام جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر، بجز تهران این کنسرت را در تالار حافظ شهر شیراز هم اجرا کردیم و در آنجا هم استقبال بسیار خوبی از اجرایمان شد. به همین دلیل باز هم دوست داشتیم در جشنواره روی صحنه برویم و دعوت مسئولان جشنواره را پذیرفتیم. البته این اجرا با اجرای سال گذشته ما کاملا متفاوت است و قطعات تازه‌ای ارائه می‌کنی.

دکتر علی (آریا) باستانی نژاد، فلوتیست برجسته ایرانی؛ کرین لایتنر، نوازنده شهیر اتریشی تبار و عضو ارکستر رویال فیلارمونیک و ارکستر سمفونیک بی بی سی انگلستان و مارگارت بابینسکی پیانیست برجسته اتریشی و دارنده جایزه بهترین ضبط موتزارت از انجمن موتزارت وین در این اجرا روی صحنه می روند. همچنین رعنا حیدریان نوازنده پیانو و دانشجوی کارشناسی ارشد این گروه را همراهی خواهد کرد.

رسیتال فلوت پیانو ایران و اتریش سه‌شنبه 28 بهمن ساعت 18:30 در سالن رودکی به صحنه می‌رود. در بخش بین‌الملل سی‌امین جشنواره موسیقی فجر 10 گروه به روی صحنه می‌رود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.