گروه کر هنرستان موسیقی دختران به سرپرستی شهلا میلانی با اجرای قطعات فولکلر ایرانی و خارجی و قطعات اپرایی، امسال در بخش ویژه بانوان جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می رود.

به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، شهلا میلانی شرکت کننده در جشنواره موسیقی فجر معتقد است این جشنواره به معرفی و اشاعه موسیقی‌های کمتر شناخته شده کمک می‌کند.

میلانی درباره تاثیر جشنواره موسیقی بر وضعیت موسیقی در کشور گفت: موسیقی سبک‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی دارد. بعضی از این سبک‌ها به سبب هیجانی که دارند پر مخاطب‌تر هستند و یا مثلا موسیقی ایرانی به دلیل جایگاهی که در وجود ما دارد در ذهنمان نقش بسته است. اما بعضی از سبک‌ها مثل موسیقی آوازی به نسبت ناشناخته مانده‌اند که اجرای آن در جشنواره‌ها کمک بزرگی به مطرح شدن و آشنایی مخاطب با این سبک‌ها درباره موسیقی‌های فاخر و علمی می کند.

گروه کر هنرستان موسیقی دختران طی این سالها حضور فعالی در جشنواره موسیقی فجر داشته و در دوره بیست و پنجم جشنواره هم موفق به کسب رتبه اول بین گروه‌های کر بانوان شده است.

شهلا میلانی درباره حضور این گروه در جشنواره موسیقی فجر گفت: جوانانی که در گروه ما شرکت کرده‌اند هنرمندان توانایی هستند. بسیاری از آنها نوازندگان بسیار خوبی هستند و به سازهای مختلف هم تسلط دارند. برخی دیگر نیز در زمینه آوار موفق هستند.

به گفته میلانی هنرمندان جوان در جشنواره بزرگی مثل جشنواره موسیقی فجر با فضا و کار حرفه‌ای بیشتر آَشنا می‌شوند و جشنواره دریچه ایست رو به دنیای فعالیت جدی و تخصصی.

سرپرست گروه کر هنرستان موسیقی دختران در این مورد افزود: برای به بار نشستن زحمات و هنر جوانان باید بستر مناسبی فراهم باشد. شرکت در این جشنواره انگیزه بالایی برای جوانان ایجاد می کند تا در عرصه‌های هنری فعالیت کنند.

وی ادامه داد: نکته مهم درباره جشنواره ایجاد اطمینان برای هنرمندان نوپاست که بدانند زحمات و تلاش‌های آنها ارزش گذاری خواهد شد. جوانانی که وارد این عرصه می‌شوند پس از فارغ التحصیلی نیاز به اطمینان شغلی و حرفه‌ای دارند و این مسئله باید برای پیشرفت فرهنگ و هنر در بین نسل‌های آینده در نظر گرفته شود.

میلانی همچنین درباره جایگاه موسیقی بانوان در کشور گفت: سال‌های گذشته شاید فعالان موسیقی بانوان کمتر از حالا بودند اما همان‌ها با جدیت و کوشش فراوان تلاش کردند راه را برای نسل‌های بعدی خود هموارتر کنند و امروزه به کمک اجراهای متعدد به ویژه اجرا در جشنواره‌هایی مثل جشنواره فجر ما شاهد وسیع‌تر شدن فعالیت بانوان در موسیقی هستیم.

وی گفت: با کمک مسئولین ، این فضا گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد. موسیقی بانوان نیازمند حمایت و تبلیغات بیشتری است. جذب مخاطب در این عرصه دشواری‌های خاص خود را دارد که با همکاری مسئولین و رسانه‌ها می توان قدم‌های مهمی در این زمینه برداشت.

گروه کر هنرستان موسیقی بانوان دوشنبه 27 بهمن ماه ساعت 18:15 در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

در اجرای این گروه آواز‌های جمعی در قالب گروه 30 نفره اجرا خواهد شد. به علاوه 3 تکخوان و 2 پیانیست گروه را همراهی خواهند کرد.

در بخش بانوان جشنواره موسیقی فجر هفت گروه طی روزهای جشنواره به صحنه می‌روند.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.