هنرآموزان هنرستان موسیقی دختران و گروه موسیقی دختران از جمله اجراهای جشنواره موسیقی فجر بود، که در پنجمین شب این رویداد روی صحنه رفت.

یکشنبه 28 بهمن و در پنجمین روز از جشنواره موسیقی فجر هنرجویان دختران موسیقی تهران با اجرای آثاری از بزرگان موسیقی ایران و جهان شور و حال خاصی به جشنواره دادند. در بخش اول اجرای ارکستر سازهای ایرانی دختران هنرستان موسیقی به سرپرستی گلنوش صالحی، آثاری از استاد حسین علیزاده نواخته شد. طلوع ، سواران دشت امید و رقصان با تنظیم فرشاد فتایی ، بهزاد عبدی و حسین علیزاده نام قطعاتی بود که توسط این ارکستر نواخته شد .

در بخش دیگر ارکستر دیگری از ساز‌های ایرانی متشکل از 35 نفر از هنر جویان هنرستان موسیقی دختران با شال سفید به روی صحنه آمدند و قطعاتی از علی اکبر شهنازی ، فرامرز پایور و ابوالحسن صبا را اجرا کردند.

محمد فیاضی سرپرست و تنظیم قطعات این ارکستر را بر عهده داشت و به خوبی توانست هماهنگی لازم را میان نفرات ارکستر برقرار کند. جنگ و صلح ، چهارمضراب پگاه و زنگ شتر عنوان قطعاتی بود که ارکستردختران اجرا کرد.

در بخش آخر این اجرا، هنر آموزان هنرستان موسیقی دختران در رشته موسیقی کلاسیک در گروه‌های سه نفره به اجرای برنامه پرداختند در بخش اول پرلود برای ویلنسل و پیانو در سی مینور اثر دیمیتری شستاکوویچ نواخته شد . تسلط اجرای هنرآموزان بسیار قابل تحسین بود.

سپس تریو برای ابوا و ویلنسل و پیانو از مکس بروخ اجرا شد. در ادامه تریو برای ویلنسل پیانو و ویلن اثر گابریل فوره اجرا و در آخر برنامه تریو برای ابوا ویلنسل و پیانو اثر فرانسیس پولانک نواخته شد که مورد توجه حضار در سالن قرار گرفت.

اجرای دانشگاه تهران در پنجمین روز جشنواره فجر نیز در دو گروه سنتی و کلاسیک در سانس 21:30 یکی دیگر برنامه‌های جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران بود. گروه موسیقی دانشگاه تهران به سرپرستی رضا پرویز زاده و آهنگسازی رضا ابراهیمی‌در ابتدای قطعاتی از دستگاه سه گاه را اجرا کردند.

اعضای این گروه را که بیشتر بانوان را شامل می‌ش د. مقدمه سه گاه رنگ سه گاه چهارمضراب مخالف سه گاه تصنیف مخالف سه گاه و تصنیفی بر اساس ملودی محلی تربت جام را اجرا کردند. اجرای گروه کلاسیک توسط اویتا آراکیان سینا کفاشی اصل و سپهر دولو قسمت دوم اجرای دانشگاه تهران بود. این گروه قطعاتی از بتهوون را نواخت.