امیر حسین دادور سرپرست گروه موسیقی «باران شیراز» که سال گذشته نیز در جشنواره حضور داشته، امسال با آهنگسازی متفاوتی در بخش کلاسیک ایرانی شرکت می‌کند.

به گزارش ستاد خبری ستاد خبری سی‌امین جشنواره بین الملی موسیقی فجر، گروه موسیقی باران شیراز فعالیت خود را در زمینه موسیقی سنتی از سال 1386 آغاز کرده و در بخش کلاسیک ایرانی سی‌امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود.

امیر حسین دادور درباره اجرای این گروه در جشنواره گفت: با آنکه گروه موسیقی «باران» در شیراز فعالیت می‌کند اما از رخدادهای موسیقایی در دیگر استان‌ها با خبر هستیم و ارتباط خود را با هنرمندان و اساتید موسیقی حفظ می‌کنیم.

وی که سال گذشته نیز در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده است، دراین باره گفت: گروه موسیقی باران شیراز سال گذشته برای اولین بار حضور در جشنواره را تجربه کرد. بر اساس این تجربه در جشنواره امسال درنوع آهنگسازی و خوانندگی تغییراتی ایجاد کرده‌ایم.

دادور اظهار کرد: در جشنواره بیست و نهم اجرایی در دستگاه اصفهان ارائه کردیم و شاید یک مقدار فضای کار به سمت پاپ کشیده شده بود اما امسال تصمیم داریم موسیقی ایرانی را به فواصلی که مردم بیشتر با آن آشنایی دارند و شنیده‌اند نزدیک‌تر کنیم. به عبارتی امسال بر تکنیک‌های نوازندگی و آوازی بیشتر متمرکز شده‌ایم.

این هنرمند جوان در بخش دیگری از سخنانش درباره حضور شرکت کنندگان تهرانی و شهرستانی در جشنواره گفت: حضور گروه‌های مختلف در کنار هم علاوه بر بالا رفتن اعتماد به نفس و شناخت نقاط ضعف و قوت گروه، کمک می‌کند به مواردی توجه داشته باشیم که در تجربه قبلی کمتر به آن پرداخته بودیم.

سرپرست گروه موسیقی باران شیراز برگزاری جشنواره موسیقی را فرصتی برای اجرای گروه‌های شهرستانی اعلام کرد و در این باره افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای معرفی گروه‌های شهرستانی بسیار اثر گذار است به این دلیل که شرایط اجرا برای اکثر گروه‌ها خصوصا گروه‌های شهرستانی مهیا نیست و این جشنواره فرصت اجرای مناسب و با کیفیت را برای گروهای شهرستانی و امکان دیده شدن را فراهم می کند.

وی گفت: گروه‌هایی که در جشنواره موفق بوده‌اند باید بعد از هر جشنواره با تجربه‌ها و اندوخته‌های بسیار به شهر خود بازگردند و لازم است تا جشنواره بعدی ارتباطشان با جشنواره برقرار باشد.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.