محمدفاروق درپور خواننده گروه موسیقی« انوار تربت جام» همراه با ساز پدرش، مرحوم استاد نورمحمد درپور در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرد.

این خواننده جوان گروهش قطعه «خوش آمد مهمان» را که تاکنون اجرا نکرده بودند، اجرا کرد تا یاد پدر و این استاد آوازهای عرفانی خراسان را زنده نگه دارد.

به گزارش ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، گروه موسیقی عرفانی «انوار تربت جام» با اجرای دو نوجوان این منطقه، مهدیس ابراهیمیان و متین درپور شروع شد. مبین درپور در چهار سال گذشته منتخب جشنواره جوان شده است. مهدیس ابراهیمیان نیز در آخرین جشنواره جوان و در گروه الف اول شد.

این گروه که موسیقی عرفانی در مدح خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین را اجرا میکنند، این بار متفاوتتر و با شادیانههای منطقه تربت جام به صحنه آمدند و اشعاری از حافظ، قاضی جلاالدین فقهی سلجوقی از شاعران معاصر تربت جام و سیدای کروخی؛ خلیفه غلامعلی تیموری عبدالرحمان جامی را اجرا کردند.

پادایرگی تربت جام، قطعه کوچه باغی با پیش‌درآمد مشق پلتان و دو بیتی خوانی از دیگر اجراهای گروه «انوار جام» در اولین سانس از دومین روز جشنواره موسیقی فجر و در سالن سوره حوزه هنری بود.

محمد فاروق درپور درباره بخش موسیقی اقوام در جشنواره فجر گفت:«ما در سالهای گذشته هم با مرحوم پدرم استاد درپور در این جشنواره حضور داشتیم. اجرای موسیقی اقوام در پایتخت به معرفی موسیقی یک منطقه و بهتر معرفی شدن هنرمندان آن کمک میکند.»
محمد حسین درپور(خواننده و نوازنده دو تار)، ابراهیم تیموری(خواننده)، مصطفی تیموری (نوازنده دوتار)، عبدالله درپور(نوازنده دوتار، دف و دایره)، مهدیس ابراهیمیان(نوازنده دوتار)، مبین درپور (خواننده) به سرپرستی محمد فاروق درپور از اعضای این گروه بودند.

محمد فاروق درپور؛ خواننده و نوازنده دوتار سابقه اجرا در کشورهای بسیاری از جمله آمریکا، آلمان و  تاجیکستان را دارد.