گروه آوای با ران به رهبری سارا جلائی که در بخش رقابتی آواز جمعی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شرکت دارد، آثاری از دوره رنسانس تاکنون را اجرا می‌کند.

به گزارش ستاد خبری سی‌امین جشنواره موسیقی فجر، گروه «آوای باران» در سال 1387 در اصفهان تشکیل شد و در جشنواره عدالت و امید و جشنواره موسیقی فجر سال 1389 شرکت کرد.

جلائی درباره گروهش گفت: از سال 1391 گروه جدیدی را با همان نام «آوای باران» در تهران تشکیل دادم. در سال‌های گذشته نیز با این گروه اجراهایی برای ارگان‌های مختلف و به سفارش آنها انجام داده‌ایم. به طور متوسط در طول سال، 3 یا 4 اجرا داریم. البته همه این اجراها سفارشی بوده و تا‌کنون کنسرتی به صورت رسمی نداشته ایم.

جلائی درباره قطعه‌هایی که در جشنواره موسیقی فجر اجرا می کنند، گفت: برای حضورمان در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر قطعه‌هایی را از دوره رنسانس تا کنون همچون «نیایش یزدان» اثری از حشمت سنجری، «تو بیو» حمید عسکری، «صبا به یارم» باغچه‌بان، «آزادی» گلنوش خالقی، «کراس چرمی» ماردویان و خلعتبری و قطعاتی از توماس مورلی و کومیتاس و … را اجرا می کنیم .

رهبر گروه «آوای باران» در زمینه درس‌های مختلف موسیقی ایرانی و جهانی ، ساز و آواز و اصول اجرا و رهبری از دانش و تجربه استادانی چون فرهاد فخرالدینی، احمد پژمان، شریف لطفی، نادر مشایخی، محمدرضا تفضلی، حمیدرضا دیبازر، رضا طاهری، پریچهرخواجه و سایه سدیفی بهره جسته است.

همسرایان گروه «آوای باران» عبارتند از: زینب فخارنیا، سمیرا جمشیدی، مرضیه رقیب، سوده خدری، فاطمه رجبی، مریم رقیب، سارا جعفری، شادی ضابطی، سعید کمالی، محمد رمضانی، مسعود یوسفی، حمید رضا شریفی، میلاد شهسواری، ستار روزبه، سینا دانش، محسن رستمی.

در کنار گروه «آوای باران» سپیده یزدی کاهانی نوازندگی پیانو را برعهده دارد.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می شود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.