رییس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از روند رو به جلو در جشنواره موسیقی فجر خبر داد.

به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی رییس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزاری جشنواره موسیقی فجر را مفید و موثر ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام سالک درباره برگزاری سی دوره جشنواره موسیقی فجر گفت: در یک جمله می‌توانم بگویم حرکت جشنواره موسیقی فجر رو به جلو بوده و نسبت به شروع خود خط سیر ی رو به بهبودی داشته است.

وی افزود: با توجه به ماهیت موسیقی و تأثیرات آن بر روی جسم و روح افراد باید به جشنواره موسیقی فجر توجه شود و مراقب بود در این جشنواره موسیقی بر خلاف ضوابط دینی نباشد، مبلغ ارزش‌های انقلاب باشد و به تعهداتی که از نام آن بر می‌آید یعنی موسیقی فجر انقلاب اسلامی، عمل کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به موسیقی فاخر ‌بیان کرد: در کشورمان به تعداد اقوام مختلف و متنوع، موسیقی بومی و سنتی داریم که همه آنها می‌توانند فاخر و ارزشمند باشند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر وجود مشکلات مالی و اعتباری در عدم رشد مناسب موسیقی‌های ارزشمند اظهار داشت: باید مسؤلین ذی ربط با جلب اعتبارات به موقع اقدام کنند و وارد عمل شوند و دستگاه‌های حاکم برای این مسایل بودجه سالانه را در نظر بگیرند.

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: موضوع نظارت را باید جدی گرفت زیرا تاکنون در این باره عملکرد ضعیف بوده و باید تقویت شود زیرا دستگاههای نظارتی باید اسلام‌شناسی قوی داشته باشند و کسانی که در این زمینه دانش کافی ندارند به این کار گمارده نشوند.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.