آرپینه ایسرایلیان نوازنده پیانو و آستقیک وادانیان نوازنده ویلن در بخش بین الملل سی امین جشنواره موسیقی فجر به دونوازی می پردازند.

به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، آنسامبل سرناد گروه همنوازی است که به رهبری خانم آرپینه ایسرایلیان به منظور اجرای قطعات کلاسیک و معاصربا همنوازی دو یا چند ساز تشکیل شده و امسال در سی امین جشنواره موسیقی موسیقی فجر در قالب دونوازی به اجرا می پردازد.

آرپینه ایسرایلیان در شهر ایروان مرکز جمهوری ارمنستان در خانواده ای موسیقیدان متولد شده و به جهت استعداد و علاقه وافرش به موسیقی در سال 1977 تحصیلات رسمی خود را در رشته نوازندگی پیانو در” مدرسه موسیقی چایکوسکی” آغاز و پس از 12 سال تحصیل در سال 1989 دوره ابتدائی و متوسطه را در آن مرکز هنری به پایان رسانده است.

وی در همان سال در آزمون ورودی کنسرواتوار دولتی موسیقی ایروان معروف به “کنسرواتوار کمیتاس” پذیرفته شده و تحصیلات عالی خود را در رشته نوازندگی پیانو در سطح تخصصی ادامه و در سال 1994 به عنوان دانشجوی ممتاز موفق به اخذ فوق لیسانس از آن کنسرواتوار شد و در همان مرکز بعنوان مدرس مشغول بکار آموزش شده است.

ایسرایلیان از سال 1996 فعالیت حرفه ای نوازندگی را در” ارکستر سازهای زهی ایروان” آغاز و از سال 2000 همزمان در “گروه تکنوازان موسیقی معاصر” به رهبری زاون وارتانیان به اجرای آثار موسیقی مدرن که کار تخصصی است پرداخته است.

وی از سال 1986 الی 2000 اجراهای متعددی در تالارهای موسیقی در ایروان داشته و در جشنواره های متعدد موسیقی شرکت کرده است. درسال 1994 در مسابقات جشنواره موسیقی ” Sarajev” به اخذ دیپلم افتخار ، در سال 1996 در مسابقات جشنواره بین المللی “Elmasi ” به اخذ جایزه سوم و نیز جایزه ویژه جشنواره و در مسابقات جشنواره برگزار شده توسط “Lisa Foundation ” در سال 1997 به اخذ دیپلم افتخار نائل آمده است.

وی فرصتهایی برای اجرای موسیقی در شهر رم پایتخت ایتالیا و نیز در امارات متحد عربی داشته است.

آستقیک واردانیان در سال 1983 درجمهوری ارمنستان متولد شده است. وی در سن 13 سالگی با جمعی از نوازندگان جوان در یک تور هنری برای اجرای موسیقی به اروپا، کانادا و ایالات متحده آمریکا سفر کرد. در سن 16 او به “کنسرواتوار” پییر باربیزه” در مارسی (فرانسه) راه یافت و آنجا تحت نظر ویولونیست معروف ارمنی “ژان درمرگریان” به آموزش هنر اجرای موسیقی پرداخت. پس از بازگشت از فرانسه او تا سال 2005 به تحصیلات خود در کنسرواتوار دولتی ایروان ادامه داد.

واردانیان در سال 2001 برنده جایزه اول در مسابقه “چیلینگاریان” شد و از سال 2005 در کالج سلطنتی موسیقی در لندن تحت نظر ویولونست معروف ارمنی “لوون چیلینگاریان” به آموزش پرداخت و پس از اخذ دیپلم افتخار یک سال دیگر در آن محل ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ جایزه “میرا هس” شده است.

این نوازنده در طول مدت این دوره از زندگی هنری خود بعنوان کنسرت مایستر در لندن فعالیت کرده و در ایروان نیز ضمن تشکیل و رهبری یک کوارتت زهی موسوم به واردانیان و نیز تریو متشکل از ویلن، پیانو و ویلنسل بعنوان کنسرت مایستر رهبری ویولونیست های ارکستر مجلسی ایروان را به عهده دارد.

دوئت پیانو و ویلن ارمنستان چهارشنبه 29 بهمن ساعت 21:30 و پنج شنبه 30 بهمن ساعت 18:30 در تالار رودکی به روی صحنه می رود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده کنند.