انور براهم موزیسین برجسته تونسی که خبر آمدنش به بیست و نهمین جشنواره بین​المللی موسیقی فجر برای علاقمندان موسیقی جدی در ایران هیجان بر انگیز بود قصد دارد با آلبومی که به محمود درویش شاعر فلسطینی اهدا کرده از میزبانان ایرانی اش پذیرایی کند.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، «چشمان مبهوت ریتا» روایتی موسیقایی و بی کلام از انور براهم است که آن را به درویش محمود شاعر فلسطینی تقدیم کرده و قرار است به همراه خالد یاسین (نوازنده سازهای کوبه ای)، کلاوس گزینگ(نوازنده آلمانی کلارینت)، بیورن مه یر(نوازنده سوئدی باس) 29 و 30 بهمن در تالار وحدت به روی صحنه ببرد.

درویش محمود که این آلبوم به او تقدیم شده نماد شعر مقاومت فلسطین محسوب می شود و تمام دوره انتفاضه اخیر را در «رام الله» گذراند که طی آن سه شعر شاهکار با عنوان های«محمد»، «فداکاری»، و «وضعیت محاصره» را سرود؛ محمود در شعر آخری تصویر روشنی از وضعیت محاصره رام الله را به مخاطب ارائه کرد.

از جمله آثار درویش محمود می توان به گنجشگ‌های بی بال(۱۹۶۰)، برگ‌های زیتون(۱۹۶۴)، عاشقی از فلسطین(۱۹۶۶)، گنجشکها در الجلیل می‌میرند(۱۹۶۹) و چرا اسب را تنها گذاشتم(۱۹۹۹) اشاره کرد.

انور براهم نیز چندی پیش، شعر«ریتا و جنگ» درویش محمود را دست مایه ساخت آلبومی با عنوان«چشمان مبهوت ریتا» کرد که علاقمندانش می توانند امشب و فردا شب از ساعت 21 در تالار وحدت بیننده آن باشند.

انور براهم به دلیل شیوه خاص تلفیقی که در موسیقی اش به کار گرفته در سال های اخیر به شهرتی جهانی دست یافته و کنسرت های بسیاری را در کشورهای جهان برگزار کرده است که دایره این کنسرت ها از کشورهای جهان اسلام مانند سوریه، لبنان، امارات، بوسنی و تونس گرفته تا کشورهای اروپایی، امریکایی و استرالیا را در بر می گیرد.

این گستردگی جغرافیای مخاطبان انور براهم نشان از دست یافتن او به نوعی زبان موسیقایی دارد که برای بسیاری از مردم سراسر دنیا جذاب و قابل فهم است. انور براهم در میان مردم ایران نیز مخاطبان بسیاری دارد و نشانه اش آن که تمام بلیت های دو اجرای 29 و 30 بهمن انور براهم در تهران تنها در مدت 2 ساعت به فروش رسید.