پنجشنبه 24 بهمن، با اجرای 18 گروه موسیقی و نمایش یک فیلم، بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تهران آغاز می‌‌شود.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، در اولین روز جشنواره تالار وحدت ساعت 18:15 میزبان ارکستر کر آیسو به سرپرستی مازیار یونسی است و در ساعت 21 همنوازی پیانو و کمانچه با هنرنمایی پیمان یزدانیان و حسام اینانلو در تالار وحدت اجرا می‌شود.

سالن رودکی در اولین روز جشنواره ساعت 15:30 میزبان پنج هنرمند در بخش استعدادهای درخشان است؛ در این بخش یاسمن کوزه‌گر، مهرداد نجفیان، نیکی خباز واحد، هلیا گلمقانی آذر و حمیدرضا سبزواری به صحنه می‌روند.

در بخش رقابتی تریوی گیتار بهار عصاره و کوارتت زهی گیتار سدار به سرپرستی بابت رستمی ساعت 18:30 در سالن رودکی به صحنه می‌روند و در ادامه ساعت 21:30 دونوازی پیانو و ویلون سامان احتشامی و بابک شهرکی در همین سالن اجرا می‌شود.

ایوان شمس در روز اول جشنواره ساعت 21 میزبان ولفرت بردروده از هلند است و در برج آزادی دو گروه مهر استان مرکزی و باران شیراز در بخش رقابتی به اجرای برنامه می‌پردازند.

فرهنگسرای نیاوران در اولین روز جشنواره ساعت 18:15 میزبان گروه ستاره قطبی به سرپرستی بهار ایلچی در بخش بانوان است و در بخش کودکان جشنواره ارکستر زهی ایران زمین به سرپرستی سودابه سالم ساعت 18:30 در سالن اریکه ایرانیان به صحنه می‌رود.

گروه رهاوی از بخش نسلی دیگر، ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران به اجرای برنامه می‌پردازد و رضا صادقی و بهنام صفوی در بخش پاپ به ترتیب ساعت 18:15 و 21:30 در برج میلاد به صحنه می‌روند.

در اولین روز جشنواره فیلم صدا و سکوت به کارگردانی نوربرت ویدمر و پیتر گویر محصول کشور آلمان در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.در این فیلم خواهیم دید که مانفرد آیشر موسس شرکت ای‌سی‌ام، مطرح‌ترین تهیه کننده موسیقی 40 سال اخیر کاشف موسیقی‌دانان برجسته‌ای در دنیا بوده است. وی نه تنها خود یک موسیقی دان است بلکه مهارتی بی‌نظیر در خلق ایده‌های نوگرا در موسیقی دارد. در این فیلم، با مانفرد آیشر به نقاط مختلف دنیا سفر خواهیم کرد و با شیوه مدیریت هنری او در به ثمر رساندن ایده‌های هنرمندانی چون انور براهم، آروو پارت، نیک برتش، النی کارایندرو، یان گاربارک، دینو سالوتزی و … که جملگی در زمره هنرمندان برجسته دنیا قرار دارند، آشنا می‌شویم.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.