جشنواره موسیقی فجر در روز سوم با اجرای 18 برنامه و نمایش دو فیلم مستند به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، شنبه 26 بهمن تالار وحدت در دو سانس ساعت 18:15 و 21 میزبان محمد اصفهانی خواهد بود.

در بخش استعدادهای درخشان ماکان خویی‌نژاد، پارسا سنجری، آرمان فهیمی و کیمیا حسابی ساعت 15:30 در تالار رودکی به صحنه می‌روند. در همین تالار ساعت 18:30 ارکستر مجلسی رسا و کوئینتت بادی برنجی ایرانیان در بخش رقابتی اجرا دارند. دوئت فلوت و پیانو فیروزه نوایی در بخش جنبی ساعت 21:30 برنامه بعدی تالار رودکی در روز سوم جشنواره است.

رامیز قلی‌اف از آذربایجان ساعت 21 در تالار شمس به صحنه می‌رود و گروه‌های دل‌آرا و سرشک از گروه‌های بخش بانوان جشنواره ساعت 18:15 در فرهنگسرای نیاوران برنامه اجرا می‌کنند. آشیانه کودک و نوجوان فریبرز رستمی در بخش کودکان، ساعت 18:30 در اریکه ایرانیان به صحنه می‌رود.

فرهنگسرای ارسباران در روز سوم جشنواره میزبان گروه‌های سروشان و بداهه نوازی بربت در بخش نسلی دیگر است. این اجراها ساعت 20 به مخاطبان جشنواره ارائه می‌شوند.

بخش پاپ جشنواره در سومین روز میزبان سیروان خسروی است که در دو سانس در برج میلاد به صحنه می‌رود.

صبح روز سومین روز جشنواره فیلم‌های مستند ال‌انکوئنترو به کارگردانی روبرت ویدمر و انریکه رو و موسیقی عرفانی در جهان اسلام به کارگردانی سایمون براتون ساعت 10:30 در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آیند.

ال انکوئنترو (مدیحه ای برای ویلنسل و باندونئون) مستند محصول آلمان و آرژانتین درباره دینو سالوتزی نوازنده مشهور باندونئون از آرژانتین است که در آستانه 80 سالگی همچنان عاشقانه به اجرا و معرفی موسیقی کشورش مشغول است و آنیا لخنر نوازنده شهیر ویلنسل از آلمان، مجموعه‌ای از دوئت برای این دو ساز منتشر و اجرا کرده است. کارگردان به این بهانه، نگاهی شاعرانه به ریشه‌های فرهنگی این دو نوازنده و دغدغه های هنری شان دارد.

فیلم مستند موسیقی عرفانی در جهان اسلام به کارگردانی سایمون براتون از انگلستان، با سفر به کشورهای مختلف آفریقای شمالی، خاور میانه شبه قاره هند نگاهی به موسیقی آیینی و عرفانی اقوام مسلمان و خاستگاه موسیقی‌شان می پردازد.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.