بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی ایرانی با حضور پویان بیگلر نوازنده تار و سه تار و آهنگساز با همراهی سینا خشک بیجاری نوازنده تنبک در حالی پنجشنبه شب در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت که این اجرا به سانحه دیدگان و آتشنشان های فداکار واقعه ساختمان پلاسکو تقدیم شد.

به گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، این اجرا که در شب پایانی سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر روی صحنه رفته بود، با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه رو شد و همچنین علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این اجرا حضور پیدا کرده و به تماشای این بداهه نوازی نشست.

بیگلر در بخش هایی از این اجرا علاوه بر نوازندگی آوازهایی را هم خواند. او درباره موسیقی ردیف دستگاهی گفت: نحوه برخورد ما با موسیقی دستگاهی ایران از یک سنت می آید. از این رو نگاه مان به این موسیقی یک نگاه کاملی است که در آن از دیدگاه های اساتید ردیف در گذشته نیز بهره مند است. در بسیاری از کشور ها خصوصا اروپا مخاطبان غیر ایرانی به موسیقی بی کلام اقبال خوبی نشان می دهند و به دنبال بخش های اصیل موسیقی هستند.

این نوازنده تاکید کرد: متاسفانه نسل جوان در ایران انتظار دارد به سرعت به پیام شخصی برسد و آن را به مخاطب منتقل کند در حالی که برای رسیدن به سبک خاص در موسیقی باید زمان لازم بگذرد.اساتید بزرگ موسیقی ایران همچون جلیل شهناز ، محمد رضا لطفی ،فرهنگ شریف و … در گذر زمان آثاری را ارائه دادند که بعد از گذشت سال ها هنوز در جامعه از بازخورد خوبی برخوردارند.

بیگلر امسال با همراهی پژمان حدادی آلبوم «سفر خاموش» را منتشر کرده است.