بابک شهرکی، آهنگساز و نوازنده ویولن در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در یادبود استادش همابون خرم قطعاتی از این هنرمند و استاد ابوالحسن صبا را اجرا می‌کند.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر، بابک شهرکی آهنگساز و تنظیم‌کننده، بعد از هشت سال بار دیگر در جشنواره موسیقی فجر حضور دارد.

این هنرمند درباره غیبت هشت ساله‌اش گفت: نام و یاد استاد همایون خرم، علی مرادخانی و پیروز ارجمند دلیل حضور من در جشنواره امسال و موجب دلگرمی‌ام هستند .

فرزند هنری همایون خرم به دو بخشی که در جشنواره موسیقی فجر و به یاد استاد خود اجرا می‌کند اشاره و بیان کرد: من و سامان احتشامی، 24 بهمن ماه، قطعاتی از استاد ابوالحسن صبا و همایون خرم را به صورت موسیقی بی‌کلام و با دو ساز ویولن و پیانو اجرا می‌کنیم. ساخته‌های همایون خرم، ملودی محور است یعنی ابتدا ملودی ساخته و بعد کلام بر آن سوار شده است. این ویژگی موجب می‌شود که شنونده با ملودی بدون کلام هم ارتباط برقرار کند.

شهرکی در ادامه گفت: همچنین من همراه با ارکستر آکادمیک تهران به رهبری امین سالمی نیز قطعاتی چون «غوغای ستارگان»، «اشک من هویدا شد» و«در میان گلها» را اجرا می‌کنیم که تنظیم این قطعات با من و خوانندگی این برنامه با حمید خزاعی، امیر رفعتی و شهریار بلوچستانی است.

او در پاسخ به این‌که اجرای دوباره کارهای همایون خرم با توجه به نوستالژیک بودن آن، کار چندان ساده‌ای نیست، گفت: ارتقا دادن یک کار عالی بسیار دشوار است. بعضی از کارهای استاد در زمان خود بسیار خوب اجرا شده‌اند و ما نهایتا بتوانیم، دوباره همان را به اجرا درآوریم. ضمن این‌که نباید انتظار داشت که اجرای زنده این کارها با هزار و یک مشکل فنی که در سالن وجود دارد با آنچه در استودیو ضبط شده برابری کند.

بابک شهرکی 24 بهمن ماه ساعت 21:30 با سامان احتشامی در تالار رودکی و با ارکستر آکادمیک تهران 27 بهمن ماه ساعت 21 در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.