لوکا چیارلا هنرمند ایتالیایی، جمعه 29 دی‌ماه در شب پایانی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ساعت ١٨و ٣٠ دقیقه روی صحنه تالار رودکی رفت.

به گزارش روابط‌عمومی سی‌و سومین جشنواره موسیقی فجر، لوکا چیارلا هنرمند ایتالیایی نوازنده ویولن، صحنه را با ساز زهی و دیگر سازهای کوچک خود تصاحب می‌کند، کاری که شب پایانی جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی انجام داد.

او گام‌به‌گام، با استفاده از یک لوپ پدال، به‌صورت زنده همه بخش‌ها را اجرا می‌کند. ویلن را مانند گیتار، ویلنسل و یا یک ساز کوبه‌ای می‌نوازد.

در این چشم‌انداز خیالی، لوکا آواز می‌خواند، سوت می‌زند و سازهای کوچک دیگری را می‌نوازد و قطعه‌های کوتاه هنرمندانه‌ای را یک‌به‌یک خلق می‌کند و می‌افزاید.

موسیقی او آرام‌آرام و به‌صورت مسحورکننده‌ای گسترده‌تر و به سولو ارکستر (ارکستر تک‌نفره) بدل می‌شود.

این برنامه شامل تنظیم‌های فوق‌العاده از آواهای موسیقی فولکلور ایتالیا، موسیقی منطقه‌ای مدیترانه و آهنگسازی‌های بدیع است.

یک نوع فریبندگی جادویی آواها که در آن هرکسی اثرات و اشاره‌هایی آشنا را می‌یابد؛ از موسیقی محلی اصیل گرفته تا موسیقی پیچیده جز.

لوکا چیارلا نوازنده خلاق و شگفت‌انگیز ویولن، به‌آسانی مرزهای سبک‌های موسیقایی را درمی‌نوردد تا مسیر موسیقایی خلاقانه‌ای را رقم بزند و دنبال کند.

نوعی اغواگری مسحورکننده از آواها، در توازن کامل قطعات آهنگسازی شده و بداهه‌نوازی، توازنی بین آواهای سنتی و معاصر.

او اجراهای موفقی را در فستیوال‌های موسیقی جز و کلاسیک و فستیوال‌های بین‌المللی داشته است و در بیش از 50 کشور جهان به روی صحنه رفته است؛ از جشنواره جز مونترال تا مرکز هنرهای نمایشی هنگ‌کنگ، از جشنواره سلتیک کانکشتز در اسکاتلند تا فستیوال ویلا-لویس در ریودوژانیرو. از فستیوال جز ملبورن تا پارکودلا موزیکا در ایتالیا.

سی وسومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 20 تا 30 دی ماه با اجرای گروه های مختلف موسیقی در تالار وحدت، سالن رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان، برج آزادی و برج میلاد تهران برگزار شد.

آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ساعت ١٩ شنبه 30 دی ماه همزمان با اعلام برندگان جایزه باربد در تالار وحدت برگزار می شود.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و هنری، هنرمندان و اصحاب رسانه حضور خواهند داشت.