گروه‌های تلفیقی اجراهای خود را از شب گذشته دوشنبه 25 دی‌ماه در سالن برج آزادی آغاز کردند و گروه «جالبوت» و ابراهیم علوی افتتاحیه بخش اجراهای تلفیقی را در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر برگزار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی سی‌و سومین جشنواره موسیقی فجر، گروه موسیقى جالبوت از سال 93 در بندرعباس شروع به کارکرده است. “جالبوت” نوعى لنج (کشتى چوبى) بادبانى ست که در گذشته مورد استفاده‌ی دریا نشینان خلیج فارس قرار می‌گرفته است. این گروه در عین حال به شعر معاصر و کلاسیک ایران هم نظری دارد و با اجراهای متعدد در تهران و بندرعباس شناخته شده است.

شنا کن، رولت روسی، مش، مردن ایشه، توانندی، چیچکن، ببه بالا، کاکا، آمون از زمونی و…. قطعات اجرایی در این کنسرت بود.

حامد حمید زاده (بیس)، آیدین راد کیا (درامز)، آرین میلیکیان (کیبورد)، محسن خاش (پرکاشن)، آرش رئیسی (گیتار کلاسیک)، هومان عمادی و آرشام غفوری (گیتار الکتریک)، سحر کدیور (بک وکال) و محمدعلی ذاکری قشمی (خواننده) اعضای ارکستر این گروه هستند.

شب موسیقی جنوبی در برج آزادی

در ادامه اجراهای بخش تلفیقی ابراهیم علوی در سانس دوم در سالن برج آزادی روی صحنه رفت.

ابراهیم علوی لمحه‌ای از موسیقی جنوب وارد کرده است و حسابی به کار خود وارد و تسلط دارد و این را می‌توانید کاملاً در اجراهایش مشاهده کنید.

آرش رئیسی (گیتار) و مهرداد علیزاده (پرکاشن) در این کنسرت به همراه ابراهیم علوی خواننده، نوازنده گیتار و عود به روی صحنه رفتند و به هنرنمایی پرداختند.

قفس، گِله، سرنوشت، خُوِ غفلت، روزن رفته، بدو بدو، گل داودی، شلال و دل بی‌حاصل قطعات اجرایی در این برنامه بودند.

ابراهیم علوی خواننده و آهنگساز بندرعباسی، نوازندگی عود را تحت نظر حمید عباس زاده فراگرفته و نوازندگی گیتار و گیتار بأس را شخصاً آموخته است. وی سابقه همکاری با گروه‌های گوناگونی همچون دارکوب، پالت و کماکان را در کارنامه کاری خود دارد و در آلبوم هنرمندانی چون رضا صادقی، بهنام صفوی، مهدی یراحی و امید نعمتی به‌عنوان نوازنده حضور پیداکرده و این خواننده و آهنگساز، در حال حاضر مشغول ضبط مجموعه‌ای متشکل از تک‌نوازی‌ها و دو نوازی‌های گیتار و عود و همچنین بازوانی ترانه‌هایی از ابراهیم منصفی است.

امشب سه شنبه 26 دی ماه گروه گام و داتار در قالب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر طی دو سئانس در سالن برج آزادی روی صحنه خواهند رفت.