در سانس دوم آخرین روز سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نوازندگان گروه چریکه کرمانشاه ساعت ۱۷ در سالن رودکی به هنرنمایی پرداختند.

به گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، گروه چریکه (فریاد) در سال ۱۳۸۸ با محوریت ساز تنبور به سرپرستی و آهنگسازی سیدسلمان حسینی تأسیس شد. از فعالیت‌های این گروه می‌توان اجراهای این گروه در کشورهای آلمان، روسیه، کردستان عراق، چند دوره جشنواره موسیقی نواحی و دو دوره جشنواره تنبورنوازان غرب ایران (با کسب مقام اول و دوم) و چندین اجرا در تهران و همچنین انتشار آلبوم جاودانگی به خوانندگی حامد تمدن در سال ۱۳۹۳ نام برد.

در ابتدای این اجرا سیدفؤاد حسینی، خواننده گروه چریکه کرمانشاه، ضمن خیر مقدم به مخاطبان وقوع حادثه‌ی غم‌انگیز پلاسکو را تسلیت گفت و با ابراز تأثر و ناراحتی عنوان کرد برنامه‌ی ما از این حادثه متأثر شده و قطعه اول رو تقدیم می‌کنم به این عزیزان، و ضمن تقدیر و معرفی استاد سیدپیرمحمد زنوری، نوازنده باسابقه و توانمند تنبور، مخاطبان را به دیدن این اجرا دعوت نمود.

سپس استاد سیدپیرمحمد زنوری به تنهایی روی صحنه آمد و به همراه آواز محلی به نواختن تنبور به شکل دلنوازی پرداخت که مورد توجه مخاطبن واقع شد.

پس از آن بقیه‌ی نوازندگان روی صحنه آمدند و سرپرست گروه مجدداً تسلیت گفت و اجرا بعدی را که یک قطعه‌ی آوازی محلی کرمانشاهی بود، به حادثه‌دیدگان و آتش‌نشانان فداکار و غیور تقدیم کرد.

در این اجرا قطعات و تصنیف‌هایی محلی و فولکلوریک کرمانشاهی و مقامات باستانی تنبور اجرا شد. گروه چریکه با تکیه بر اصالت‌های تنبور منطقه کرمانشاه به اجرای شعرهای کردی و ملودی مقام‌های تنبور پرداختند. بسیاری از تصنیف‌هایی که این گروه اجرا کرد، با سماع همراه بود.

قبل از اجرای آخرین تصنیف، با حضور کوروش اسدپور، خواننده مطرح ایل بختیاری، از پیرمحمد زنوری به‌عنوان پیشکسوت موسیقی نواحی تقدیر شد.

هنرمدانی که در این اجرا هنرنمایی کردند سیدفواد حسینی خواننده، آسو نادری سماع، سیدسلمان حسینی تنبور، سیدوصال حسینی تنبور، حسین کمال تمبک و کوزه و دهل، سیدآریا حسینی تنبور، آسیه احمدی تنبور، پیام شریف نژاد رباب، حامد شمس عود، میلاد موسوی کمانچه، امین هنرجو دف بودند.

دفتر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی با اجرای موسیقی نواحی گروه چریکه کرمانشاه بسته شد.