گروه موسیقی «راست موغام تبریز» به سرپرستی شهریار صدیق که برای نخستین بار در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا میکرد، در اولین شب از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت و ده قطعه از موسیقی آذربایجان را اجرا کرد.

به گزارش ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، ترانههای قدیم خطه آذربایجان با استفاده از سازهای ملی اما با تنظیم‌های جدید، در نخستین شب از سی و چهارمین جشنواره فجر اجرا شد.

هدف گروه «راست موغام تبریز» که حدود سه سال است راهاندازی شده و بیشتر اعضای آن جوان و زیر 30 سال هستند، استفاده از سازهای سنتی و اجرای قطعات قدیمی موسیقی آذربایجان است تا مخاطبان را با موسیقی قومی آذربایجان آشنا کند.

شهریار صدیق؛ سرپرست این گروه درباره بخش موسیقی اقوام در جشنواره فجر، گفت:« به نظرم ما با موسیقی قومی خود میتوانیم در جوامع بینالمللی حرفی برای گفتن داشته باشیم. هر چه به موسیقی قومی و ملی ایرانی بها دهیم، میتوانیم فرهنگمان را معرفی کنیم. بنابراین انتظار داریم در چنین جشنواره هایی جایگاه موسیقی اقوام همچنان حفظ شود.»

«رویام داسان» به معنای (در رویامی) «آی قیز»،  «نه واختا قالدی»،  «محبوبه»،  «کیم اورتوزدی کیم اوتدی» به معنای (کی باخت، کی برد)، در دستگاه شور و «منی آتدین آتشه»،  «ایلک دفعه ساحیلده»،  «یاشا محبتیم»،  «داغلاردا دومان گوزلدیر» به معنای (مه کوهستان ها زیباست)، در دستگاه بیات شیراز و «بیله میشیدیم آنا» که در واقع روایت ازدواج یک جوان است، از جمله قطعاتی بودند که در این شب اجرا شدند و با استقبال حاضران در سالن حوزه هنری روبرو شد.

اجرای این گروه را حسین ملکی زاده (خواننده)، شهریار صدیق (نوازنده تار و سرپرست گروه)، آراز قاسمی(نوازنده تار)، آی سو صادقزاده(نوازنده قانون)، امیر آلینبی (نوازنده سازهای ضربی)، مهدی مصلح (نوازنده عود)، جهانگیر ملکی (نوازنده بربت)، رضا بنیادی (نوازنده کمانچه)، مرصاد فتوحی(نوازنده کمانچه) بر عهده داشتند.

علی ثابت نیا؛ مدیر عامل انجمن موسیقی و امیر رشیدی آلاشتی؛ معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 10، از جمله مهمانان حاضر در این اجرا بودند.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از 24 تا 30 بهمن ماه در 7 سالن تهران در حال برگزاری است.